Тавараў: 0
Неўзабаве

Электронныя звароты

Звяртаем увагу на тое, што 2 студзеня 2023 г. уступілі ў сілу змены, унесеныя ў артыкул 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб". У сувязі з гэтым падача электронных зваротаў магчыма толькі з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб - інтэрнет-рэсурсу звароты.бел.

Электронныя звароты падаюцца ў парадку, устаноўленым артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

Электронныя звароты, якія паступілі ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі, падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцей, прадугледжаных артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

Электронныя звароты разглядаюцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі дзейнага заканадаўства Рэспублікі Беларусь.

На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя апавяшчэнні) у выпадках, калі:

  • заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ або адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;
  • у электронным звароце ўказаны адрас электроннай пошты, па якім па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (апавяшчэнне).

ПРА ПАРАДКУ ПАДАЧЫ І РАЗГЛЯДУ ЭЛЕКТРОННЫХ ЗВАРОТ, ВЫПАДКАХ ПАЛУЧЭННЯ ЗВЯРЕННЯЎ БЕЗ РАЗГЛЯДУ ПА ІСНУВЕ

  • Парадак падачы зваротаў і накіраванні іх для разгляду ў адпаведнасці з кампетэнцыяй:

Электронныя звароты накіроўваюцца з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб - звароты.бел.

Звароты падаюцца ў арганізацыі да кампетэнцыі якіх адносіцца вырашэнне пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Арганізацыі пры паступленні да іх зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да іх кампетэнцыі, на працягу пяці працоўных дзён накіроўваюць звароты для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй і паведамляюць заяўнікам у той жа тэрмін або ў той жа тэрмін у парадку, устаноўленым Законам. Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", пакідаюць звароты без разгляду па сутнасці і паведамляюць аб гэтым заяўнікаў з растлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, не пазней за пяць працоўных дзён вяртаюцца заяўнікам з тлумачэннем ім парадку абскарджання судовых пастаноў.

Звароты, якія змяшчаюць інфармацыю аб падрыхтоўцы, учыняемым або ўчыненым злачынстве або іншым правапарушэнні, не пазней за пяць рабочых дзён накіроўваюцца арганізацыямі, у якія яны паступілі, у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы.

Забараняецца накіроўваць скаргі ў арганізацыі, дзеянні (бяздзеянне) якіх абскарджваюцца, за выключэннем выпадкаў, калі разгляд такой катэгорыі зваротаў адносіцца да выключнай кампетэнцыі гэтых арганізацый.

  • Пакіненне зваротаў без разгляду па сутнасці

Электронныя звароты, якія паступілі ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі, падлягаюць разгляду ў парадку, устаноўленым для разгляду пісьмовых зваротаў, з улікам асаблівасцей, прадугледжаных артыкулам 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

Пакіненне электронных зваротаў без разгляду па сутнасці ажыццяўляецца ў парадку, устаноўленым артыкулам 15 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

Пры пакіданні пісьмовага звароту без разгляду па сутнасці, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных абзацам сёмым пункта 1 артыкула 15, артыкулам 23, часткай другой пункта 1 артыкула 24 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", заяўнік на працягу пяці працоўных дзён пісьмова паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння і яму вяртаюцца арыгіналы дакументаў, прыкладзеных да звароту.

У выпадках, прадугледжаных абзацамі трэцім і чацвёртым пункта 1 артыкула 15 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", за выключэннем выпадку, прадугледжанага часткай другой пункта 1 артыкула 24 названага Закона, заяўнікам таксама тлумачыцца, у якую арганізацыю і ў якім парадку варта звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у зваротах.

Аб ПАТРАБАВАННЯХ, ЯКІЯ ПАДАЮЦЦА ДА ЭЛЕКТРОННЫХ ЗВАРОТ

  • Звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мове.
  • Электронныя звароты грамадзян павінны змяшчаць:
    • найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
    • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
    • выклад сутнасці звароту;
    • Адрас электроннай пошты.
  • Электронныя звароты юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў павінны змяшчаць:
    • найменне і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
    • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;
    • выклад сутнасці звароту;
    • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
    • Адрас электроннай пошты.
  • Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
  • Да электронных зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
  • У зваротах павінна змяшчацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць гэту інфармацыю.
     

ПРА НЕАБХОДНАСЦЬ ПРАДСТАЎЛЕННЯ ДАКУМЕНТАЎ І (АБО) ЗНАЎ У ФОРМЕ ФАЙЛАЎ, ЯКІЯ ПРЫМАЧВАЮЦЬ ДА ЭЛЕКТРОННАГА ЗВАРОТУ, І АДА ДАПУШЧАЛЬНЫХ ФАРМАТАЎ ТАКІХ ФАЙЛАЎ

Дапушчальнымі фарматамі дакументаў, якія прымацоўваюцца, і (або) звестак, указаных у абзацы чацвёртым часткі першай гэтага пункта, у электронным выглядзе і іх графічных вобразаў на папяровых носьбітах (сканаў) з'яўляюцца Portable Document Format/A (PDF/A), Office Open XML (DOCX) , падвойны фармат з разметкай (DOC), Rich Text Format (RTF), тэкставы файл (TXT), Open Document Format (ODT), фармат архівацыі і сціску дадзеных (ZIP, RAR), Portable Network Graphics (PNG), Tagged Image File Формат (TIFF), Joint Photograph Experts Group (JPEG), Joint Photograph Group (JPG).

 

АБ НАЯУНАСЦI Ў ЗАЯВIЦЕЛЯ ПРАВО НА ВОДГУК ЭЛЕКТРОННАГА ЗВАРОТУ, НА АБСКАРДЖАННЕ АДКАЗУ НА ТАКОЕ ЗВЯРЕННЕ АБО РАШЭННЕ АБ ЗАСТАЎЛЕННІ ЯГО БЕЗ РАЗГЛЯДУ ПА СУВЯЗЕ І СУМСТВЕ

  • Водгук электроннага звароту

Водгук электроннага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы або накіравання заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім быў накіраваны электронны зварот.

  • Абскарджанне адказаў на звароты

Парадак і тэрміны абскарджання адказу на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці ўстаноўлены ў артыкуле 20 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб".

Адказ на зварот або рашэнне аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці арганізацыі, якая не мае вышэйстаячай арганізацыі, могуць быць абскарджаны ў суд у парадку, устаноўленым заканадаўствам.

  • Пакіненне зваротаў без разгляду па сутнасці

Пісьмовыя звароты могуць быць пакінуты без разгляду па сутнасці, калі звароты не адпавядаюць патрабаванням, якія прад'яўляюцца да электронных зваротаў.

Ананімныя звароты, гэта значыць звароты заяўнікаў, у якіх не ўказаны прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна або адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання) або найменне юрыдычнай асобы (поўнае або скарочанае) або яе месца знаходжання або названыя дадзеныя не адпавядаюць рэчаіснасці, не падлягаюць разгляду, калі яны не змяшчаюць звестак аб падрыхтоўцы, учыняемым або ўчыненым злачынстве.

Пры пакіданні звароту без разгляду па сутнасці, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных абзацам сёмым пункта 1 артыкула 15, артыкулам 23 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", заяўнік на працягу пяці працоўных дзён паведамляецца аб пакіданні звароту без разгляду па сутнасці з указаннем прычын прыняцця такога рашэння.

У выпадках, прадугледжаных абзацамі трэцім і чацвёртым пункта 1 артыкула 15 Закона Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб", заяўнікам таксама тлумачыцца, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў , выкладзеных у зваротах.

 

Інфармацыя грамадзянам РФ аб магчымасці набыцця лекавых прэпаратаў у аптэках рэспубліканскага унітарнага прадпрыемства "БелЛекаЦэнтр" і правілах іх водпуску ў Беларусі спасылка на дакумент

 

АБ МАГЧЫМАСЦІ РАЗМЯШЧЭННЯ НА ІНТЭРНЭТ-САЙТ ДЗЯРЖАЎНАГА ОРГАНА І ІНШАЙ ДЗЯРЖАЎНАЙ АРГАНІЗАЦЫІ АДКАЗАЎ НА ЭЛЕКТРОННЫЯ ЗВАРОТЫ АНАЛАГІЧНАГА ЗМЯШЧЭННЯ АД РАЗНЫХ БОЛЬШ ДЗЕСЯЦІ ЗВАРОТ), БЕЗ НАПРАМКІ АДКАЗАЎ (ПАВЕДАМЛЕННЯЎ) ЗАЯЎНІКАМ

У выпадку, калі паступаючыя электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар (больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнню кіраўніка дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі або асобы, упаўнаважанай ім падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.